To proste. Wyjść i biegać! Skorzystaj z darmowego rozdziału książki "Jak zacząć biegać?" i zdecyduj sam, czy tak nie jest łatwiej!
Jak zacząć biegać?
TreningBiegacza.pl
24
DNI
07
GODZINY
12
MINUTY
00
SEKUNDY
11 powodów, dla których warto zacząć biegać
Pomijam takie oczywistości, że koleżanki z pracy zazdrościć ci będą figury, a malejący brzuch u faceta wywoła frustrację wśród połowy sąsiadów. Oprócz takich oczywistości doświadczysz również:
  1. Spadku wagi - zamienisz tłuszcz w mięśnie (przypomnienie redakcji: tłuszcz nie spala energii - jest jej kumulacją, mięśnie robią robotę i to one powodują w rezultacie spadek wagi).
  2.  Niekontrolowanego wzrostu liczby znajomych - w zasadzie nie ma pory dnia, aby w średniej wielkości mieście nie znaleźć grupy biegowej lub nie spotkać biegającej w tym samym czasie osoby.
  3. Przełamania nieśmiałości - nie znam drugiej tak otwartej i serdecznej grupy społecznej jak biegacze - zawsze chętni do pomocy, zawsze skorzy do zagadania, zawsze otwarci na wspólne treningi i pogaduchy w trakcie nich.
  4. Obniżenia poziomu stresu - to akurat dokumentują badania - bieganie jak mało która dyscyplina tak skutecznie obniża poziom stresu. Zacznij biegać i obserwuj jak rośnie twoja tolerancja na zjawiska, które do tej pory wyprowadzały cię z równowagi. Bądź mistrzem ZEN.
  5. Mistrzostwa w organizacji i optymalizacji czasu - o tym można by książkę napisać, jak chęć zrobienia treningu, przewietrzenia głowy po całym dniu w biurze, potrafi zmotywować do tego, aby napięty do granic możliwości grafik, nagle stworzył możliwości na realizację nowej pasji.
  6. Samorealizacji i szczęścia - otrzymywanie prezentów sprawia frajdę, ale szczęście i niewyobrażalną frajdę czyni OBDAROWYWANIE. Dzięki bieganiu możesz pomóc dziesiątkom osób, które same nie są w stanie o siebie zawalczyć. Zawsze możesz stać się lepszą wersją SIEBIE.
  7. Przejażdżki windą ekspresową - bo nic tak szybko i skutecznie nie wywinduje twojej samooceny jak zrealizowany plan treningowy, który prowokuje myślenie o sobie w kategorii JESTEM NIEPOWSTRZYMANY. Bieganie naprawdę zmieniło życie wielu osób.
  8. Doświadczania - obecnie większość ludzi pędzi, nie mają chwili, aby się zatrzymać, przyjrzeć zachodowi słońca, czy nacieszyć się chwilą. Dzięki bieganiu, i nie mam tu cienia wątpliwości, nauczysz się doświadczać tej chwili, która obecnie trwa.
  9. Odkrywania - nowych miejsc w mieście, w którym żyjesz od dawna, uliczek, którymi nigdy nie przeszedłeś. Niezliczonych skwerów, polan, lasów, znajdujących się tuż za zakrętem.
  10. Wsparcia opieki zdrowotnej - i to nie w kontekście, że to ty ją wesprzesz, a raczej, że poprzez swoje odpowiedzialne zachowanie, przestaniesz ją obciążać. Bieganie bowiem uchroni cię przed kardiologiem, psychologiem, neurlogiem, ortopedą, fizjoterapeutą, psychiatrą i lekarzem ogólnym. Wszystko to, bo po prostu przestaniesz chorować, wzmocnisz swoją odporność.
  11. Lepszego jedzenia - w zasadzie najczęściej smakuje nam to, co jest niezdrowe lub tuczy - dzięki większemu podażowi kalorii nie będziesz musiał już tak często patrzeć na swój talerz i oceniać go w kontekście - czy w moim pasku od spodni jest jeszcze szansa, abym zrobił dodatkową dziurkę. Te czasy szybko odejdą do lamusa.
Zamiast walczyć ze sobą - biegaj, z przyjemnością
Co wolisz?

Przyjemność z biegania, czy ciężką walkę o każdy centymetr, albo o to, by w ogóle ruszyć?

Możesz sobie ułatwić treningi, a możesz też utrudnić. Wszystko w Twoich nogach i… rękach!

Przed Tobą książka, które pomoże Ci pozbyć się wszystkich przeszkód, które mogą zmienić Twoje bieganie w koszmar. WSZYSTKICH! Początkujący biegacz nie wie, na co zwrócić uwagę, a tu masz czterech ekspertów, którzy zatroszczą się o każdy szczegół.

Dzięki poradom z tej książki, bieganie nie będzie próbą dla Twojej silnej woli.

Zamiast trudu, poczujesz dumę, radość, przyjemność z biegania i zobaczysz, jak Twoje ciało nabiera coraz większej sprawności i odporności.

Wszystko zależy od wielu szczegółów, między innymi:
  • Co ubrać, by nie zapocić się latem, nie zamarznąć zimą i nie płacić fortuny za super strój biegacza?
  • Jakie buty wybrać, by zaoszczędzić nawet kilkaset złotych i mieć to, co najlepsze na rynku?
  • Gdzie najlepiej biegać - 3 typy miejsc, w tym jeden, którego unikaj za wszelką cenę.
  • 5 prostych błędów, jakie popełniają początkujący w tym jeden, o którym nie piszą w Internecie.
  • Nietypowy element biegania na "P", którego początkujący za wszelką cenę musi unikać, bo go załatwi w tydzień.
  • Jak w 10 minut przestawić organizm z trybu kanapowego na tryb biegacza?
  • 8 ćwiczeń na rozgrzewkę, specjalnie dla początkujących, po których bardziej będzie Ci się chciało biegać i sprawi Ci to jeszcze więcej przyjemności.
  • 7 dodatkowych ćwiczeń na rozgrzewkę dla bardziej zaawansowanych - bez nich da się biegać, ale różnica jest ogromna.
  • Jak oddychać w trakcie biegania, by nie zabrakło Ci powietrza ani chęci do dalszego biegu?
  • 2 krytyczne elementy posiłków, o które musisz szczególnie zadbać, by nigdy nie zabrakło Ci paliwa do biegania.
  • Co powinien pić początkujący biegacz?
  • Co jeść przed bieganiem, by poprawić swoją wydolność, siłę i wytrzymałość?
  • Co robić z rękoma w trakcie biegu, by nie ograniczać swojej wydolności?
  • Jak biegać, gdy masz zmienny grafik i nie możesz tego robić o jednej, stałej porze?
  • Jak kontynuować plan biegania na wyjazdach?
Poznaj kilka sprawdzonych sposobów jak dokonać wyboru obuwia niedrogiego
 i pasującego do Ciebie.
Wybór obuwia wydaje się ponad twoje siły?
/
4
Z pewnością, aby nie tracić motywacji do biegania, musisz mieć jakiś określony cel, ale zanim do tego dojdzie - określ swoje położenie
Punkt wyjścia...
/
3
Bez względu na to w jakim obecnie wieku jesteś, można w pełni bezpiecznie rozpocząć bieganie. Dowiedz się 
jak to zrobić!
Jak zacząć biegać 
w wieku 30, 40, 50 lat?
/
2
Bez względu na porę roku w jakiej zaczynasz biegać, każda stawia przed tobą jakieś wyzwania. Poznaj różne strategie na zimę, lato, jesień i wiosnę!
Co musisz wiedzieć?
/
1
Tylko zacznij...
A my postaramy się o to, by nic Ci nie odebrało przyjemności z biegania.

Tak, jest takie ryzyko, że gdy zaczniesz bieganie według naszych wskazówek nie porzucisz go zbyt szybko i stanie się to Twoim nowym, zdrowym nawykiem.

A wtedy bieganie może Ci pomóc:
  1. Schudnąć - nawet 10 minut biegu dobiera się do Twojej tkanki tłuszczowej!
  2. Wzmocnić serce - bieganie jest też najzdrowszą receptą na zbyt wysokie ciśnienie
  3. Podnieść odporność - aż 60% biegaczy twierdzi, że rzadziej łapią infekcję. Pozostałych i tak nic nie rusza?
  4. Pozbyć się stresu i napięcia - każdy przebiegnięty metr uwalnia Cię od tego ciężaru.
  5. Po prostu poczuć się lepiej, jak najmniejszym kosztem - bieganie uwalnia endorfiny, czyli hormon szczęścia!
Jaki masz cel? 
Zrzucić wagę, po prostu móc cieszyć się bieganiem bez ryzyka kontuzji? Poznać podstawowe ćwiczenia na rozgrzewkę, rozciągające oraz siłowe? Czy po prostu chcesz sprawdzony przez tysiące biegaczy plan treningowy, który bez ryzyka kontuzji pozwoli Ci wznieść się na nowy, bez porównania wyższy poziom?
Szybko, bez ryzyka kontuzji...
/
Nie pozostaje Ci nic innego, jak pobrać darmowy rozdział i wziąć się za robotę!
Nawet nie próbuj biegać bez tych wskazówek!
Twoje zdrowie jest najważniejsze.

Dlatego tak dużo miejsca poświęciliśmy temu, jak przygotować się do biegania i co robić po jego zakończeniu. Wszystko po to, by nic nie odebrało Ci przyjemności z biegania.

KAŻDA strona książki wypełniona jest praktycznymi poradami, które ułatwiają bieganie. Znajdziesz tu odpowiedzi na takie pytania, jak:
  • Ile razy w tygodniu biegać?
  • Jak szybko biegać, by się nie zamęczyć, a jednocześnie odczuć wszystkie pozytywne skutki treningu?
  • Co robić prócz biegania, by było jeszcze łatwiejsze i bardziej przyjemne?
  • Jak szybko pozbyć się zakwasów?
  • Co zrobić, gdy bolą łydki i piszczele?
  • Jakie ćwiczenie wykonać, gdy dopadnie Cię kolka?
  • Co zrobić, gdy złapie Cię skurcz?
  • Jak zareagować, gdy nagle zrobi Ci się słabo?
  • Co zrobić, gdy odechce Ci się biegania, ale w głębi duszy chcesz to kontynuować?
  • 12 ćwiczeń, które minimalizują ryzyko wystąpienia kontuzji
Życie Ci ucieka?
Niektórzy mówią, że szkoda czasu na bieganie, bo nie mają go za dużo.

Tylko pytanie, co robią z tym zaoszczędzonym zamiast biegania?

Obojętnie, ile masz lat, czas leci, nikt z nas nie będzie młodszy. A z wiekiem organizm niestety staje się coraz słabszy. Regularne bieganie częściowo zatrzymuje ten czas, choć nie odbiera lat, to pozwala dłużej cieszyć się zdrowiem i sprawnością.

Jeśli dziś nie zaczniesz bardziej dbać o siebie, to kiedy?

Tak książka powie Ci wszystko, czego potrzebujesz, by zacząć biegać – z przyjemnością, bez przemęczania się oraz bez bólu i bez przerwy...
Pakiet 1 - Jak zacząć biegać?
Pakiet 2 - Jak zacząć biegać?
Pakiet 3 - Jak zacząć biegać?
Spis treści
Część I - Dla absolutnie początkujących
Rozdział 1 - Wprowadzenie

Nasze ciało stanowi dla nas tajemnicę. Nie wiemy, na co je stać, dopóki nie zaczniemy nad nim pracować. Poznaj miejsce, w którym obecnie jesteś, określ swój poziom i dowiedz się, jak rozpocząć treningi bez względu na to, jaka aura panuje za oknem.

Rozdział 2 - Jak zacząć biegać bezpiecznie?

Bez względu na to, na jakim poziomie obecnie się znajdujesz, w jakim wieku jesteś, wykonywanie badań lekarskich jest konieczne. Poznaj te najistotniejsze, dokonuj ich porównania co jakiś czas.

Rozdział 3 - Podstawy treningu – plan treningowy

Przechodzimy do konkretów. Plan treningowy, rozgrzewka, schłodzenie, stretching, technika biegu i siła biegowa. To elementy treningu, które przestaną być tajemnicą.

Rozdział 4 - Motywacja

Motywacja ma wiele twarzy. Czego innego potrzebujesz ty, mając przed sobą pierwsze tygodnie planu treningowego, czego innego potrzebuje osoba, która biega zawodowo. Określ swój SMART cel, poznaj sposoby na podtrzymywanie ognia motywacji.

Rozdział 5 - Znaczenie diety w treningu biegacza

Trening to nie wszystko, bo ten wymaga paliwa. Paliwa dobrej jakości, bo na byle czym nie pojedzie. Co jednak jeść i kiedy to jeść, aby podczas treningu unikać typowych problemów gastrycznych? O tym w tym rozdziale.

Rozdział 6 - Technika biegu

Bieganie z pięty, a może ze śródstopia? Która technika jest bardziej pożądana i jak się jej nauczyć? Co zrobić z rękoma w trakcie biegu, jak nimi ruszać? Wszystko o technice biegu.

Rozdział 7 - Biegowe kontuzje i ich zwalczanie

Shin splints (bóle piszczeli), ITBS (zespół pasma biodrowo-piszczelowego), zapalenie ścięgna Achillesa – jak zaradzić tym najbardziej powszechnym kontuzjom dotykającym 80% początkujących biegaczy? Poznaj ćwiczenia, które wykonywane nawet w domu przed telewizorem pozwolą ich uniknąć.

Rozdział 8 - Wykorzystanie technologii do analizy postępów

Mam pamięć dobrą, ale krótką. U ciebie pewnie jest podobnie. Dlatego wybierz jeden z proponowanych sposobów na notowanie twoich biegowych postępów.

Rozdział 9 - Po prostu przydatne

To odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania. Ile razy w tygodniu biegać? Co zrobić, gdy złapie mnie skurcz lub kolka? I wiele, wiele innych.

Rozdział 10 - Ewaluacja

Rozdział dla osób z solidnymi podstawami. Zbiór niezbędnych rad, o których należy pamiętać przed pierwszym startem w zawodach.
Część II - Dla chcących więcej
Rozdział 11 - Jak dopiąć wszystko na ostatni guzik, czyli tydzień przedstartowy

Nie spal swojego pierwszego startu. Nie zmarnuj wielu tygodni przygotowań – obierz właściwą strategię na czas przed startem, w trakcie samego biegu, jak i tuż po nim.

Rozdział 12 - Strategia startowa i regeneracja postartowa

Ocena to nierozerwalny element wszystkiego, co robimy – również biegania. Przy zachowaniu odpowiedniego harmonogramu prac na formą, wykorzystaniu mierzalnych metod pomiaru, będziesz w stanie sam dokonać jej oceny, a gdy wyniki rozminą się oczekiwaniami, wprowadzić zmiany.
Baza wiedzy - coś więcej niż tylko książka
Baza wiedzy to wyjątkowe miejsce w naszym serwisie, dostępne tylko i wyłącznie dla tych osób, które zakupiły książkę i zarejestrowały się na TreningBiegacza.pl. Olbrzymią zaletą bazy wiedzy jest to, że będzie przez nas stale aktualizowana o materiały dodatkowe wzbogacające treść samej książki. W bazie wiedzy znajdziesz m.in.:
  • Możliwość zadawania pytań dotyczących treści książki
  • Testy sprawności i ich interpretacje
  • Ankiety diagnozujące stan zdrowia
  • Przykładowe zestawy ćwiczeń na rozgrzewkę
  • Przykładowe zestawy ćwiczeń rozciągających
Co istotne – powyższe materiały dostępne będą tylko w bazie wiedzy, nie będą publikowane w serwisie publicznie.
Co robimy z podanymi przez Ciebie danymi. Przeczytaj jakie masz prawa w związku z RODO.